Budziszewice: Budowa budynku usługowo-
administracyjnego z instalacjami i urządzeniami w miejscowości Budziszewice
Ogłoszenie zamieszczone zostało w Biuletynie Zamówień
Publicznych:
Numer ogłoszenia: 224462 - 2014; data zamieszczenia: 04.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie
ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie
dotyczy: zamówienia
publicznego.
SEKCJA I:
ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA
I ADRES: Gmina
Budziszewice , ul. J. Ch. Paska 66, 97-212 Budziszewice, woj. łódzkie, tel. 044
7102389, faks 044 7102389.
- Adres strony internetowej
zamawiającego:
http://bip.budziszewice.net
- Adres strony internetowej, pod
którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II:
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1)
OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa budynku usługowo- administracyjnego z
instalacjami i urządzeniami w miejscowości Budziszewice.
II.1.2)
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4)
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest budowa
budynku usługowo-administracyjnego z instalacjami i urządzeniami w miejscowości
Budziszewice. Zakresem swym obejmuje m.in.: 1/budowę budynku o powierzchni i
kubaturze: powierzchnia użytkowa 219,79m2, powierzchnia zabudowy 263,07m2,
kubatura 950m3, w technologii tradycyjnej jako budynek parterowy,
niepodpiwniczony, o konstrukcji murowanej ścian posadowionych na ławach
fundamentowych żelbetowych oraz słupach i żebrach żelbetowych. Strop
monolityczny żelbetowy. Konstrukcja dachu drewniana, pokrycie dachu
blachodachówką. 2/instalacje: elektryczna, kotłownia olejowa oraz centralne
ogrzewanie , wentylacja, wod.kan., przyłącze wod.kan.. Szczegółowy opis
przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej , specyfikacjach
technicznych wykonania i odbioru robót. Wartość zamówienia poniżej kwoty
określonej w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 ustawy Prawo
zamówień publicznych..
II.1.6)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.23.13.00-8, 45.31.00.00-3,
45.33.11.00-7, 45.33.11.10-0, 45.33.12.10-6, 45.33.20.00-3.
II.1.7) Czy
dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy
dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS
TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2015.
SEKCJA III:
INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1)
WADIUM
Informacja
na temat wadium: Wykonawca
obowiązany jest wnieść wadium w wysokości 20.000,00 zł (słownie: Dwadzieścia
tysięcy zł).
III.2)
ZALICZKI
III.3)
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA
TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do
wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa
nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
- Zamawiający nie wyznacza
szczegółowego warunku w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnianie
warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu określonych w art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień
publicznych.
- Zamawiający nie wyznacza
szczegółowego warunku w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnianie
warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu określonych w art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień
publicznych.
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
- Warunek zostanie spełniony,
gdy Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy- w tym okresie, wykonał w sposób należyty, zgodnie z zasadami
sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej 2 obiekty budowlane o
kubaturze nie mniejszej niż 600 m3.
- Warunek zostanie spełniony,
gdy Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy- w tym okresie, wykonał w sposób należyty, zgodnie z zasadami
sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej 2 obiekty budowlane o
kubaturze nie mniejszej niż 600 m3.
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
- Zamawiający nie wyznacza
szczegółowego warunku w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnianie
warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
określonych w art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
- Zamawiający nie wyznacza
szczegółowego warunku w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnianie
warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
określonych w art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
- III.3.4) Osoby zdolne do
wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
- Zamawiający nie wyznacza
szczegółowego warunku w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnianie
warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu określonych w art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień
publicznych.
- Zamawiający nie wyznacza
szczegółowego warunku w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnianie
warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu określonych w art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień
publicznych.
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i
finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
- Warunek zostanie spełniony,
gdy Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową
w wysokości co najmniej 500 tyś. złotych.
- Warunek zostanie spełniony,
gdy Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową
w wysokości co najmniej 500 tyś. złotych.
III.4)
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W
CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ
NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W
zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art.
22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz
robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania
oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót,
określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz
wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i
prawidłowo ukończone;
- określenie
robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w
wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych
niewykonanych lub wykonanych nienależycie
W wykazie należy umieścić najważniejsze roboty. Za najważniejsze roboty uznaje się roboty niezbędne do wykazania spełniania warunku określonego w pkt III.3.2 ogłoszenia. Zamawiający nie żąda wskazania w wykazie informacji o robotach niewykonanych lub wykonanych nienależycie.; - informację
banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą
wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy,
wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia;
Wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o
których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów
przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie
dysponował wykonawca:
- informację
banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej
wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego
podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W
zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1
ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w
oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu
na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części
zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie
wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3)
Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1)
dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
potwierdzający, że:
- nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
III.4.4)
Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo
informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE
DOKUMENTY
Inne
dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1/dowód
wniesienia wadium 2/pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy o ile ofertę
składa pełnomocnik 3/ w przypadku oferowania rozwiązań równoważnych dla
dopuszczonych przez Zamawiającego materiałów i urządzeń - dokumenty zawierające
dane techniczne i parametry proponowanych równoważnych materiałów i urządzeń
4/Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w
postępowaniu na potencjał innych podmiotów, na zasadach określonych w
art.26ust.2b ustawy Prawo zamówień publicznych, zobowiązany jest udowodnić, że
będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w
szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do
oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy
wykonywaniu przedmiotowego zamówienia.
SEKCJA IV:
PROCEDURA
IV.1) TRYB
UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb
udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2)
KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1)
Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA
UMOWY
przewiduje
się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne
zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający
dopuszcza istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty
na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w przypadkach: 1. W zakresie
terminu wykonania przedmiotu zamówienia : 1/ gdy zmiana będzie uzasadniona
koniecznością usunięcia błędów w dokumentacji projektowej 2/ wstrzymania
realizacji umowy przez Zamawiającego 3/ wstrzymania prac budowlanych przez
właściwy organ 4/opóźnienia po stronie właściwych organów w uzyskaniu przez
wykonawcę niezbędnych w myśl ustawy Prawo budowlane dokumentów 5/zaistnienia
warunków pogodowych uniemożliwiających zakończenie robót w terminie, 6/ na
skutek działania siły wyższej w rozumieniu k.c. uniemożliwiającej zakończenie
robót w terminie, 7/ gdy zmiana będzie uzasadniona robotami zamiennymi 8/
wystąpienia innej oczywistej przyczyny uniemożliwiającej wykonanie zamówienia w
oznaczonym terminie, niezależnej od Wykonawcy 2. W zakresie przedmiotu zamówienia
: 1/ w uzasadnionych dla Zamawiającego przypadkach zakres robót może zostać
zmniejszony, 2/ dopuszcza się roboty zamienne, w sytuacji gdy: a)materiały lub
urządzenia przewidziane w umowie do wykonania zamówienia nie mogą być użyte
przy realizacji przedmiotu umowy z powodu zaprzestania produkcji lub wycofania
z rynku lub zastąpienia innymi b)wystąpi konieczność zrealizowania przedmiotu
umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze
względu na zmiany obowiązującego prawa c)pojawi się nowsza technologia
wykonania przedmiotu umowy pozwalająca na zaoszczędzenie czasu realizacji
zamówienia lub jego kosztów, jak również kosztów eksploatacji wykonanego
przedmiotu umowy,d) zachodzi konieczność zmian w wyniku błędów w dokumentacji
projektowej e)z innych powodów uzasadnionych i korzystnych dla Zamawiającego 3.
W zakresie wynagrodzenia:1/ zmniejszenie zakresu robót ,2/ roboty zamienne, 3/
zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa powodująca zmianę
obowiązującej stawki podatku VAT 4. Zmiany w zakresie podwykonawstwa: 1/
możliwość dopuszczenia podwykonawców: a/ dla innego zakresu robót od wskazanego
w ofercie i następnie zawartego w umowie b/ w przypadku , gdy Wykonawca w
ofercie poinformował, iż nie ma zamiaru powierzenia części zamówienia
podwykonawcom, a w trakcie realizacji chciałby zlecić część zamówienia
podwykonawcy 2/ rezygnacja z podwykonawców 3/ wskazanie innych podwykonawców 5.
Inne zmiany, o ile Zamawiający uzna daną zmianę za uzasadnioną i będzie
korzystna dla Zamawiającego.
IV.4)
INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej,
na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
http://bip.budziszewice.net
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy w Budziszewicach, 97-212 Budziszewice, ul.J.Ch.Paska 66 - na
wniosek złożony na piśmie lub faksem, nieodpłatnie..
IV.4.4)
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.07.2014 godzina 11:00, miejsce:
Urząd Gminy w Budziszewicach, 97-212 Budziszewice, ul.J.Ch.Paska 66 (pokój nr
7).
IV.4.5)
Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16)
Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków
Unii Europejskiej: Otwarcie
ofert nastąpi w dniu 21 lipca 2014r. o godz. 11:30 w sali posiedzeń UG
znajdującej się w Gminnej Bibliotece Publicznej w Budziszewicach, ul.
J.Ch.Paska 85 (I piętro).Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia
niniejszego postępowania w przypadku nieuzyskania pozwolenia na budowę w
terminie do dnia zawarcia umowy z wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana
jako najkorzystniejsza. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w
postępowaniu..
IV.4.17) Czy
przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku
nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
(-) Wójt Gminy
Marian Holak